Αυξάνονται κάθε χρόνο τα θανατηφόρα τροχαία στην Ελλάδα

Άμεσα μέτρα για την μείωση των τροχαίων που αυξάνονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα προτείνει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης.

Τρία μέτρα για την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων ανέφερε πριν λίγες μέρες στο ραδιόφωνο του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου 104,9 FM, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Άρης Ζωγράφος. Οι τρεις προτάσεις-μέτρα του Συλλόγου είναι α) η μείωση του ορίου ταχύτητας σε όλο τον αστικό ιστό στα 30 χλμ./ώρα, β) απαγόρευση οδήγησης ύστερα από χρήση αλκοόλ ή ψυχοτρόπων ουσιών (με μηχανισμό κλειδώματος και ξεκλειδώματος του αυτοκινήτου), γ) απενεργοποίηση στο σήμα GSM του αυτοκινήτου κατά την οδήγηση (αφορά την κινητή τηλεφωνία).

Αυτό συμβαίνει την ίδια στιγμή που σύμφωνα με την Eurostat (Στατιστική υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης) το 2017 η Ελλάδα κατέγραφε τη υψηλότερο ποσοστό στη Ευρώπη σε ατυχήματα με μοτοσυκλέτα (20 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους). Ενώ το 2021 πάλι σύμφωνα με την Eurostat, τρεις περιοχές της χώρας μας βρίσκονται στις χειρότερες της Ευρώπης, όπου σημειώθηκαν οι περισσότεροι θάνατοι από τροχαία (Πελοπόννησος 109 θάνατοι, Νότιο Αιγαίο 103 θάνατοι, Στερεά Ελλάδα 89, όλοι ανά εκατομμύριο πληθυσμού).

Οι ανθρώπινες απώλειες στους δρόμους εξακολουθούν και το 2022 και μάλιστα σε αύξηση συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά 2021, με βάση τα στοιχεία της  Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΛΣΤΑΤ) για όλη την επικράτεια. Ενώ και το τρίμηνο του καλοκαιριού 2023, οι θάνατοι και τα ατυχήματα στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ήταν περισσότερα σε σχέση με εκείνα του αντίστοιχου τριμήνου του 2022, όπως τα κατέγραψε η ΕΛΣΤΑΤ.

Και ενώ οι πολίτες εξαναγκάζονται να πληρώνουν κάθε χρόνο υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας όπως και να καταβάλλουν απεριόριστα άδικα διόδια και ασταμάτητους φόρους, η πλειονότητα των δρόμων σε πόλεις και εθνικές οδούς είναι σε άκρως επικίνδυνη αλλά και ντροπιαστική κατάσταση. Εξογκώματα, λακκούβες, τρύπες, ολισθηρό οδόστρωμα, ανύπαρκτα πεζοδρόμια, έλλειψη χώρων στάθμευσης, έλλειψη τροχονόμων κ.ο.κ.  Και βέβαια απόλυτοι υπαίτιοι είναι οι δήμοι κάθε περιοχής και το ίδιο το «κράτος». Οι οδηγοί εξαιτίας της χαώδους κατάστασης, λειτουργούν με εκνευρισμό και επιθετικά με καταστροφικές συνέπειες για την ασφάλεια όλων, πεζών και οδηγών.

Η πραγματική πολιτεία του δίκαιου οφείλει για να διασφαλίσει τους πολίτες της, να προσφέρει ένα αναβαθμισμένο, άρτια κατασκευασμένο οδικό δίκτυο, με άριστης ποιότητας άσφαλτο, -τόσο στις πόλεις όσο και στις εθνικές οδούς-, με πλήρη ασφάλεια πεζών και οδηγών, αναβάθμιση των γεφυρών, ορθώς δομημένους υπέργειους ή υπόγειους χώρους στάθμευσης για διευκόλυνση της διακίνησης των αυτοκινήτων και προστασίας όλων. Σωστός επαρκής φωτισμός παντού, πάντα σε αρμονία και με σεβασμό προς το περιβάλλον και την αισθητική την οποία έχει έμφυτη ο άνθρωπος.

Και οπωσδήποτε παιδεία διαμορφωμένη μέσα από τις αξίες και τις αρχές της νομοτέλειας που οδηγεί στον σεβασμό μεταξύ των συμπολιτών αλλά και προς όλη την δημιουργία μας.

ΠΕΛΑΓΙΑ ΣΤΑΣΙΝΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *